عمومیکسب و کار برتر

زبان روسی چگونه است؟

روسی یک زبان عالی است. نه فقط به این دلیل که بسیار قدیمی و پرکاربرد است. منحصر به فرد بودن و اهمیت زبان روسی قابل بررسی است. در مورد تاریخچه، دستور زبان و استفاده کنونی زبان روسی بخوانید. شاید این انگیزه شما برای شروع یادگیری زبان روسی باشد.

حقایق اساسی در مورد زبان روسی

روسی زبان بسیار مهم و گسترده ای است. 265 میلیون نفر در سراسر جهان روسی صحبت می کنند که این زبان را هشتمین زبان پرگویش در جهان می کند. همچنین یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است.

روسی زبان رسمی روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان است. همچنین به صورت منطقه ای در اوکراین، گرجستان، رومانی و مولداوی رسمی است. اما مهمترین چیز این است که زبان روسی در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، اروپای مرکزی، قفقاز و اروپای شرقی وجود دارد.

خانواده زبان روسی به چه زبانی است؟

روسی یک زبان اسلاوی است و بخشی از خانواده زبان های هند و اروپایی است. این بدان معناست که زبان روسی به اوکراین و بلاروس نزدیکتر است. اما شباهت هایی نیز با لهستانی، اسلواکی و چک دارد. در خانواده زبان‌های اسلاو، روسی بیشترین و مرتبط‌ترین زبان امروزی است. با 155 میلیون روسی زبان بومی، غیرقابل انکار است.

تاریخچه زبان روسی

جد زبان روسی پروتو اسلاوی نامیده می شود. حدود 500 سال آگهی این زبان مشترک به سه شاخه متمایز تقسیم شد: اسلاوی غربی-جنوبی و اسلاوی شرقی. اگر سفر اسلاوهای شرقی را دنبال کنیم، می توانیم به تاریخچه چگونگی پیدایش زبان روسی به شکل کنونی آن پی ببریم.

زبان روسی با تغییر حالات

در قرن سیزدهم، ارتش مغول سرزمین های اسلاوی زبان شرقی را فتح کرد. تا این زمان، روسی، اوکراینی و بلاروسی گویش های یک زبان بودند. اما این فقط زبان گفتاری است. در مکتوب، هر سه از اسلاوی کلیسای قدیمی پیروی می کنند. این زبان عبادی مکتوب کلیسای ارتدکس است.

در قرن چهاردهم این منطقه از سلطه مغولان آزاد شد. با این حال، بعداً به دو ایالت جداگانه تقسیم شد: دوک نشین بزرگ لیتوانی و دوک نشین بزرگ مسکو. اولی تأثیر زیادی بر زبان لهستانی گذاشت و مولد زبان های اوکراینی و بلاروسی شد. این نقطه ای است که این دو زبان در تاریخ روسیه از هم جدا می شوند. با این حال، دوک نشین بزرگ مسکو مولد روسیه مدرن شد.

در این مرحله از تاریخ روسیه، زبان دیگلاسیا بود. این بدان معناست که یک جامعه از دو زبان مختلف در موقعیت های مختلف استفاده می کند. مردم هر روز به لهجه روسی خود صحبت می کردند، اما زبان نوشتاری اسلاوی کلیسایی قدیمی بود. مبارزه برای این دو زبان، تاریخ آنها را برای چند قرن آینده مشخص خواهد کرد. و گروه ها یا افراد خاصی مطمئناً ترجیحاتی داشتند که مقیاس را بالا می برد.

دانشمندان بیزانسی اسلاوی کلیسا را ​​ترجیح می دادند

پس از سقوط امپراتوری بیزانس در سال 1453، دانشمندان برای تحقیقات بیشتر به مسکو نقل مکان کردند. در آنجا متوجه شدند که زبان اسلاوی قدیم با لهجه های روسی مخلوط شده است. در اپوزیسیون، آنها زبان را به شکل مذهبی “خالص” آن اصلاح کردند و سعی کردند از طریق استانداردسازی، گویش های روسی را ناپدید کنند. برای یادگیری زبان روسی نیاز است در کلاس خصوصی زبان روسی سخن برتر شرکت کنید.

پیتر میزهای بزرگ را چرخاند

پتر کبیر (1725-1696) در طول سلطنت خود، کوشید روسیه و زبان آن را مدرن و غربی کند. او برای بالا بردن سطح سواد، دوباره زبان روسی را ساده کرد و آن را به زبان مردم عادی نزدیک کرد.

در آن زمان، نخبگان روسیه برای دادگاه های فرانسه احترام و تحسین زیادی قائل بودند. بنابراین، طبقه بالا به زبان روسی فرانسوی صحبت می کردند. این بدان معنی است که تعداد زیادی از کلمات قرضی فرانسوی وارد زبان روسی شده است. پیتر کبیر می خواست کلمات خاص مدرن را از زبان های مختلف اروپایی وارد استفاده روزمره کند.

تغییرات در زبان روسی در قرن بیستم

روسیه از طریق دو جنگ جهانی و جنگ سرد به یک قدرت جهانی تبدیل شد. گسترش اتحاد جماهیر شوروی به معنای گسترش زبان روسی نیز بود. در کشورهای شوروی سابق، از طریق آموزش و حکومت، زبان روسی رایج شد. به همین دلیل است که هنوز در بسیاری از این مناطق زبان است.

به لطف رونق رسانه های جمعی در نیمه دوم قرن، زبان استاندارد روسی گسترده تر شد. این به معنای نازک کردن لهجه ها بود. اگرچه به لطف بزرگی روسیه، گویش‌ها امروزه هنوز مرتبط هستند، روسی استاندارد بسیار محبوب‌تر از گویش است.

الفبای روسی و سیستم نوشتاری

روسی نیز مانند اسلاوی کلیسایی قدیمی از الفبای سیریلیک استفاده می کند. این سبک نوشتن از زبان یونانی با تأثیرات لاتین رشد کرد. اگرچه ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اکثر دانش آموزان روسی می توانند به سرعت بر الفبای سیریلیک تسلط پیدا کنند. خط سیریلیک 33 حرف دارد.

در حالی که برخی از این حروف با صدای حروف لاتینی که انگلیسی زبانان می شناسند مانند پرتاب سکه به نظر می رسند، اکثر این حروف کاملا جدید هستند. در اینجا نحوه تلفظ آن با نویسه‌گردانی سیریلیک خشن آمده است.

دکمه بازگشت به بالا